پرواز24

بروز رسانی مقررات سفر به کشور کویت در شرایط کنونی

بسمه تعالی

شماره: ۱۲۹۲/ م ب تاریخ : ۱۴۰۰/۱۲/۰۱

20FEB2022

به: رؤسای محترم شعب “هما” و مدیران محترم دفاتر خدمات مسافرت هوایی

موضوع: بروز رسانی مقررات سفر به کشور کویت در شرایط کنونی

احتراما مقررات سفر به کشور کویت و رعایت پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) به شرح ذیل اعلام می گردد.

مسافران با ملیت /اقامت کویت و مسافران دارای ویزا می توانند با رعایت شرایط ذیل از کشور ایران به کشور کویت سفر نمایند. این رویه جایگزین رویه ۱۲۷۶/م ب می گردد.

١. کلیه مسافران بالای ۱۶ سال در پروازهای ورودی به کویت می بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تأیید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. لیست مراکز تأیید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی در لینک http://health.behdasht.gov.ir قابل دریافت می باشد. مسافران دارای کارت واکسیناسیون فایزر یا مدرنا یا استرازنکا با جانسون که از آخرین نوبت آنها ۱۴ روز گذشته باشد، از انجام تست PCR معاف خواهند بود. مسافران دارای کارت واکسیناسیون اسپوتنیک یا سینوفارم یا سینوواک یا اسپایکوژن با شرط دریافت یک نوبت واکسن فایزر یا مدرنا یا آسترازنکا با جانسون نیز می توانند به کشور کویت بدون انجام تست PCR سفر نمایند. مسافرانی که ۹ ماه از دریافت نوبت دوم آنها گذشته باشد می بایستی دوز تکمیلی را دریافت کرده باشند.

٢. مسافران قبل از پرواز می بایست خود را در لینک https://kuwaitmosafer.gov.kw/home.html بصورت online ثبت نام نمایند.

٣. نصب برنامه “Shlonik” و “Kuwait Mosafer” بر روی گوشی همراه مسافران و ثبت اطلاعات درخواستی در بدو ورود به کویت الزامی است.

۴، مسافران دارای کارت واکسیناسیون صادره در کویت می بایست به هنگام ورود کارت واکسیناسیون خود را در برنامه “Immune app” با برنامه “Kuwait mobile ID app” ارائه نمایند. همچنین مسافران دارای کارت واکسیناسیون صادره در خارج از کشور کویت، می بایست کارت خود را در لینک زیر بارگذاری نمایند. کارت واکسیناسیون می بایست دارای QR code باشد و در هنگام ورود ارائه گردد. .

https://vaxcert.moh.gov.kw/SPCMS/PH/CVD _19_Vaccine_External_Registration.aspx

 

به این مطلب امتیاز دهید
به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *